Kayaks en buddha's - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu Kayaks en buddha's - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu

Kayaks en buddha's

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Juli 2016 | Laos, Luang Prabang

Vandaag hebben we een excursie gedaan. Vanuit de stad zijn we naar een pickup punt voor de kayaks gegaan. Daar werden er 2 op het dak geladen en 2 gingen er bij ons achterin de tuktuk. 6 mensen op een bankje en 2 dikke vette kayaks ernaast. En dan nog 40 minuten rijden. Niet heel comfortabel maar was te doen. De groep bestond uit 5 vrouwen en 2 guides. Op locatie mochten we onze eigen kayak naar beneden slepen (:S) en kregen we een korte instructie. Het kayakken zelf was goed te doen, er waren bijna geen stroomversnellingen. Het eerste deel was op de Nam Ou rivier, daarna werd het de Mekong. Onderweg zijn we bij de Pak Ou Caves geweest. 2 grotten waar meer dan 1000 buddha's zijn. We dachten dat deze waren uitgehouwen in de rots, maar niets bleek minder waar. Het waren relatief kleine grotten met erin neer gezette beelden. Erg jammer, want het voldeed niet aan de verwachtingen. De lunch daarentegen was wel super! Alles was meegenomen in kleine zakjes, waarin rijst, vis, varken, groente en bananen zaten. Alles werd op een bananenblad uitgelegd en werd met de vingers gegeten. Superleuk en superlekker!
Het vervolgdeel bestond uit 30 min kayakken over de Mekong waarna we bij de Whiskey village uitkwamen. Hier wordt Whiskey gestookt en er wordt textiel geweven. We hebben 2 verschillende rijstwijnen geproefd die wel oke waren. Daarna kwam de whiskey. Alsof je spiritus wegdronk. Dus sorry vaders maar we hebben niets voor jullie meegenomen;)
Uiteindelijk zijn we teruggereden naar de stad en was het klaar. We hebben een beetje meer kleur gekregen en hebben morgen naar alle waarschijnlijkheid spierpijn. Maar het was wel heel leuk! Behalve de grotten....
De avond hebben we gerelaxed en souvenirs geshopt