Sapa in the homestay - Reisverslag uit , van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu Sapa in the homestay - Reisverslag uit , van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu

Sapa in the homestay

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 Augustus 2016 | ,

Om 0500 komen we aan in SaPa, waar de bus nog een uurtje stilstaat voordat we eruit moeten. Er staat een horde vrouwen, waarvan 1 onze namen heeft, onze gastvrouw waar we de komende 2 dagen mee optrekken. Ze neemt ons mee voor ontbijt en daarna gaan we met haar man hiken. We gaan vrijwel direct steile paden op en maken een behoorlijke klim. Het is 27 graden Celsius en het zweet staat snel dik op de bovenlip. We zien thee, mais en in de verte rijstvelden. Eenmaal op de top hebben we een prachtig uitzicht en nemen we een lange pauze. De afdaling is ook pittig, vooral omdat je je in moet houden en veel belasting op je knieen krijgt. We komen bij een waterval waar we wat foto's maken en als je wilt je ook kan zwemmen. We lopen door en komen er achter dat hun huis op een steenworp afstand is. We gaan daar bijkomen en relaxen en dan breekt een een enorme regenbui los. Na de bui komen onze tassen en gaan we naar de waterval, waar niemand is. Dus gaan we snel skinnydippen, om de haren en het lijf even te wassen, net zoals de locals. Het is heerlijk!! Het avondetem bestaat uit allerlei homemade lekker eten en gaat er goed in. Na een kaartspelletje en een paar shots 'Happy Water' liggen we om 2100u knockout. Tot de volgende ochtend 0800. We krijgen ei en pannekoeken met banaan voor ontbijt en gaan daarna lopen langs de rijstvelden. Wat mooi is dat! We hebben veel te veel foto's gemaakt:) Na de lunch zouden we met een taxi terug naar de stad gebracht worden, maar die is niet beschikbaar dus worden het scooters. Tessa heeft geluk, haar tas mag tussen de chauffeur en het stuur in, die van Anita mag op de rug. Daar gaan we dan, crossend over hobbelige wegen. Heel bijzonder maar wel een gave ervaring! We worden veilig in de stad afgezegd en krijgen nog een kleine tour, met als einde een cadeautje, een armbandje. We maken nog een groepsfoto en nemen afscheid. We lopen nog wat door de stad, gaan eten en stappen dan weer in de nachtbus om terug te gaan naar Hanoi.

• 03 Augustus 2016 - 22:28

Tummie :

Super vet!!!!!

Zo jaloers! Maak het leuk dames!
    Wij denken aan jullie, keukenloos in de regen