Hanoi, Ho Chi Minh City en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu Hanoi, Ho Chi Minh City en Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anita van Geresteijn - WaarBenJij.nu

Hanoi, Ho Chi Minh City en Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Augustus 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Donderdagochtend hebben we flink uitgeslapen van onze reis naar SaPa. Na deze luxe zijn we de stad in gegaan en hebben we gelopen naar het mausoleum van Ho Chi Minh. Helaas waren we te laat om hem nog te bezichtigen. Omdat het zweet dik op de bovenlip stond en wie weet waar nog meer, besloten we om naar het Hoan Kiem meer te gaan met een fietsriksja. Die ouwe man maar trappen en halverwege moesten we zelfs overstappen in een andere! Vreemd allemaal. Bij het meer hebbem we een rondje gelopen en een drankje genomen. Na het eten zijn we terug gegaan om wat foto's bij night te nemen.
De volgende ochtend was het bijtijds eruit en richting het vliegveld voor onze vlucht van 0840 naar Ho Chi Minh City. Na een prima vlucht van bijna 2 uur pakten we een taxi en sjeesden we naar het hotel. Dit duurde stiekem langer dan gedacht want de verkeerschaos is ultiem in deze stad. Duizenden scootertjes die langs elkaar heen crossen en niemand gunt elkaar iets. Verbazingwekkend hoe snel je je hier aan aanpast. Ons hotel was ok en we zijn na het inchecken direct de stad ingegaan. We zijn het oorlogsmuseum ingeweest, waar de Vietnam oorlog van de kant van hun wordt belicht. Zeker de moeite waard. Dasrna nog een wandeling langs een kathedraal en een paleis gemaakt en een kleine stop bij Starbucks gemaakt. We zijn bijtijds naar het hotel gegaan om even een avondje te chillen. Ho Chi Minh City iz een grote stinkende westerse stad waar we het niet heel leuk vinden en waar de mensen ook niet echt aardig zijn.
Dus de volgende ochtend weer bijtijds op om de bus naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja te pakken. We doen er ongeveer 7 uur over, met de grenscontrole en lunch inbegrepen. Op het busstation staat een leger aan tuktuks te wachten om ons weg te brengen. Maar, we hebben en geen geld meer en het hotel is vlakbij, dus gaan we lopen. Het is deze keer een ietsje luxer hotel, maar de bedden zijn super! Alles is tot nu toe goed. We duiken de stad in gaan wat eten. Ook besluiten we om een manicure/pedicure te doen. Even relaxen. En uiteraard wordt dit afgesloten met cocktail of 2:)